-
První
|
Předchozí
|
Následující
|
Poslední
PK | (52) Edit |
---|---|
Kategorie | Experimental/Post Metal |
Země | Izrael |
Interpret | Tomorrow’s Rain |
Album | Ovdan |
Rok | 2024 |
Datum vydání | 2025-02-04 |
Booklet náhled 400 x 400 px | |
Rating | 9 |
Komentář | Tomorrow's Rain se chystají vydat své eklektické doomové album Ovden 19. dubna 2024 u AOP records. Album obsahuje řadu vlivů tradiční východoevropské a izraelské hudby s drsností deathových a death/doomových zákazů, což se rovná energickému poslechu s četnými mysl nahlodávajícími momenty a instrumentálními meandry, které působí inovativně a promyšleně. Obecně si myslím, že jde o album pro fanoušky doom metalu a progresivního či folk metalu, kteří mají rádi příběhovou stránku produktu. Zpěvák Yishai Sweeartz vypráví o několika důležitých faktorech, které vedly k výrobě a napsání alba, z nichž nejdůležitější byl zdravotní střet se smrtí, kvůli kterému byl několik týdnů hospitalizován na kardiologické jednotce intenzivní péče. Jako důležitá součást vývoje Sweeartzovy nedávné paměti, v kombinaci s bolestí z let COVID a tlakem na tvorbu, bylo Tomorrow's Rain předmětem nové inspirace pro psaní písní, která vychází z osobního místa vyprahlosti a frustrace, což nakonec dalo plodný základ melancholii a disonanci, které tvoří silné doom metalové album. |
Hodnocení | Zítřejší déšť je zajímavé zvíře. Izraelská šestice se pohybuje na pomezí doomu a gotického metalu a svým debutem Hollow vzbudila rozruch zejména díky velkému počtu hostujících hudebníků, kteří se na albu podíleli. Nyní, po čtyřech letech, se kapela vrací s druhou řadovkou Ovdan ("Loss"), albem s hluboce osobním pozadím. Bylo nahráno poté, co zpěvák a zakládající člen Yishai Swartz utrpěl infarkt natolik vážný, že si vyžádal otevřenou operaci srdce. Výsledkem je znatelný posun ve zvuku Tomorrow's Rain, který však stále vychází ze základních principů kapely - a ano, s mnoha hostujícími hudebníky. S vědomím toho všeho je snadné přijít na Ovdan s velkými očekáváními - ale já jsem vždycky byl posluchač typu "nechte mluvit hudbu"... takže si o tom pojďme popovídat. Jak již bylo zmíněno, hudba Tomorrow's Rain se pohybuje někde na pomezí doomu a gothic metalu. Styl zpěvu - nebo styly; na albu se čtyřmi hostujícími vokalisty neexistuje jediný styl - se pohybuje mezi barytonovým a tenorovým zpěvem a poměrně standardním řevem nebo chraplákem. Hudba tento přístup podporuje a upřednostňuje ponuré, bezútěšné nebo přímo naštvané riffy podpořené rozsáhlou prací s klávesami, které vytvářejí melodii nebo atmosféru. Hostující hudebníci se objevují v pěti z deseti skladeb: zpěváci Andreas Vingback (Dark Funeral) a Tony Wakeford (Sol Invictus) v "Roads", Attila Csihar (Mayhem) v "Muaka", Michael Broberg (Unanimated) a Anja Huwe (Xmal Deutschland) v "I Skuggornas Grav" a Jan Lubitzki (Depressive Age) v "Burning Times". Michael Denner (Mercyful Fate a King Diamond) také přispěl kytarou ve skladbě "Turn Around". Napříč těmito písněmi lze také vyčíst inspiraci jinými interprety - "Roads" otevírá album saxofonovou melodií, která připomíná White Ward, zatímco akustické pasáže v "Muaka" připomínají Rosk. "Turn Around" je štíhlá a zlá gothic metalová síla, která nejasně vzkřísí Charon. Tím vším chci říct, že na Ovdan je cítit spousta vlivů ze všech druhů metalu, které ovlivňují zvuk Tomorrow's Rain. |